Yhdistys

Enter ry on vuonna 1997 perustettu tieto- ja viestintätekniikasta kiinnostuneiden ikäihmisten yhdistys.

Toiminnan tarkoituksena on auttaa ikäihmisiä tietotekniikan käytössä ja lisätä heidän digitaalista osallisuuttaan. Yhdistyksen kotipaikka on Helsinki, mutta toiminta kattaa Uudenmaan alueen.

Jäsenistö

Vuoden 2024 alussa Enter ry:ssä on hieman alle tuhat jäsentä. Jäsenet ovat eläkeläisiä; osa on ATK:n parissa elämäntyönsä tehneitä, mutta enemmistön kimmokkeena yhdistykseen liittymiselle on ollut kiinnostus hakea tietoa, tuttavuuksia ja harrastusmahdollisuuksia.

Historia

Enter ry perustettiin vuonna 1997, kun Sosiaali- ja terveysalan tutkimus- ja kehittämiskeskus Stakesissa herättiin pohtimaan ikäihmisten ohjaamista tietotekniikan maailmaan.

Vuonna 2008 julkaistusta 10-vuotishistoriikistä (linkki pdf-tiedostoon) voit lukea lisää yhdistyksen ensimmäisestä vuosikymmenestä.

Yhdistys vietti 25-vuotisjuhlaa vuonna 2023. Yhdistyksen Ikinörtti-blogissa muisteltiin yhdistyksen neljännesvuosisataista toimintaa.

17 nuppineulaa Uudenmaan kartalla.
Enter opastaa Hangosta Pukkilaan. Kuvassa merkittynä paikkakunnat, joissa Enterillä on lähiopastusta (2023).