Etäopastus

Etäopastus - opastusta verkon välityksellä


DIGIOPASTUSTA SENIOREILLE ETÄNÄ

Voit saada opastusta enteriläisiltä etänä

  • sinua kiinnostavasta tietoteknisesta aiheesta
     
  • älykännykän, tabletin tai tietokoneen käytössä
     
  • sovellusten ja erilaisten digipalveluiden käyttöön liittyen 

Etäopastusta annetaan puhelimitse, jonka lisäksi hyödynnetään erilaisia videopuhelu- ja etäyhteysohjelmia tilanteen mukaan.

Etäopastuspyyntölomake löytyy tältä sivulta hieman alempaa.
 

Mitä ja miten?


Etäopastusta voi pyytää melkeinpä mihin asiaan tahansa, mikä tietoteknisten laitteiden kanssa pohdituttaa. Esimerkiksi laitteen ja ohjelmien asetukset ja käyttö, tiedostojen siirrot, varmuuskopiointi, pilvipalvelujen käyttö, jossain määrin myös päivitykset. Autamme myös uuden laitteen valinnassa ja nettiliittymiin liittyvissä pohdinnoissa.

Opastuksia hoidetaan arkipäivisin ja niitä tehdään sen verran, kuin vapaaehtoisemme ehtivät opastaa. Toistaiseksi kaikkiin opastuspyyntöihin on vastattu parin päivän sisällä. 

Opastukset ovat maksuttomia ja ne on tarkoitettu senioreille ja ensisijaisesti Uudellamaalla asuville.
 


Kuvassa lukee: pyydä etäopastusta.
Täytä etäopastuspyyntö-lomake

NÄIN PYYDÄT ITSELLESI ETÄOPASTUSTA  

  1. Täytä etäopastuspyyntö-lomake 
    Lomake aukeaa selaimessa uudelle välilehdelle.

  2. Parin päivän sisällä lomakkeen täyttämisestä olemme sinuun yhteydessä. Enterin toimisto ilmoittaa sinulle, kuka opastaja ottaa opastuksen hoitaakseen. Opastuksia hoidetaan arkipäivisin.

  3. Opastaja soittaa sinulle ja sopii tavasta, jolla etäopastus hoidetaan

Tutustuthan etukäteen:
Etäopastuspyyntöjen rekisteriseloste ja tietosuojaseloste.

Tarvitsetko apua? 

Jos sinulla on kysymyksiä etäopastukseen liittyen tai toivot apua esimerkiksi lomakkeen täyttämisessä, ota rohkeasti yhteyttä:

sähköpostitse info@entersenior.fi tai soita p. 050 374 8645
 

Anna palautetta! 

Miten onnistuimme? Palaute on toimintamme kannalta meille kovin tärkeää.

Kehitämme etäopastustapoja ja etänä toteutettavia tilaisuuksia kaiken aikaa. Otamme mielellämme vastaan myös toiveita ja ehdotuksia toimintamme kehittämiseksi. 

Anna palautetta tästä.
 


 

Lisähuomioita etäopastuksesta
 

  • Etäopastuksessa noudatamme samoja valtakunnallisia digituen eettisiä ohjeita kuin henkilökohtaisessa opastuksessakin.

  • Puhelinneuvonnan lisäksi voidaan käyttää erilaisia etäopastusohjelmia, jolloin opastaja näkee opastettavan laitteen näytön sekä neuvoo ja ohjaa samalla, kun opastettava itse työskentelee laitteellaan. 

  • Windows 10:n Pikaopastus-ohjelma sekä TeamViewer-ohjelma mahdollistavat laitteen etähallinnan. Tarvittaessa opastaja voi siis näyttää esimerkin ja samalla selittää mitä tehdään. Tähän kysytään opastettavalta lupa.

  • Opastaja ei saa täyttää lomakkeita, maksaa laskuja tai tehdä muita vastaavia toimenpiteitä opastettavan puolesta.

  • Opastettava voi milloin tahansa lopettaa etäyhteyden.
     


 

Ohjeita etähallintaohjelmien käyttöön

PDF-tiedostoOhjeet Win10 pikaopastus.pdf (147 kB)
linkki pdf-tiedostoon
PDF-tiedostoOhjeet TeamViewer QuickSupport.pdf (177 kB)
linkki pdf-tiedostoon

Tulostettavia mainoksia Enterin etätoiminnasta

PDF-tiedostoEtäopastus ja etätietoiskut 2020 A4.pdf (587 kB)
Sivun kokoinen mainos
PDF-tiedostoEtäopastus ja etätietoiskut flyer.pdf (763 kB)
Kaksi mainosta yhdellä sivulla
PDF-tiedostoHandledning på distans.pdf (541 kB)
Etäopastus.jpg (293 kB)
Jaettavaksi esim. somessa
Handledning på distans.jpg (310 kB)
Rohkaiseva palaute Enterin etäopastuksesta