Opastuspaikkojen yhteyshenkilöille
Oletko nykyisen opastuspaikkamme yhteyshenkilö tai kiinnostunut yhteistyöstä senioreiden digiopastusten järjestämiseksi?
Näille sivuille on koottu keskeiset asiat opastuspaikkojen perustamisesta opastusten markkinointiin ja vapaaehtoisten kanssa toimimiseen.

Uutiskirje
Opastuspaikkojen yhteyshenkilöille viestitään henkilökohtaisesti pääosin sähköpostitse. Lisäksi meillä on uutiskirje, jossa kerrotaan Enterin ajankohtaisista asioista 2-4 kertaa vuodessa. Uutiskirjeen tilaajaksi voivat liittyä kaikki Enterin ajankohtaisista asioista kiinnostuneet.

Tulostettavia ohjeita ja flyereita
Yleismainos esille opastuspaikkaan, jossa ajanvaraus.
Yleismainos esille opastuspaikkaan, jossa ei ajanvarausta.
Kaksi sivua arkilla. Tulosta A4
Opastuspaikan yhteyshenkilöille.
- ajanvaraus_flyer_x4.pdf 432 KB
Ajanvarausflyerit suomeksi, tulosta A4

.jpg)
Kaksikielinen, nuolet vasemmalle.
Suomi, nuolet oikealle
Suomi, nuolet vasemmalle
Skriv ut broschyrer på svenska
Uppgifter för kontaktperson
Tidsbeställning flyer på svenska, skriva ut A4
Två sidor på arket. Skriva ut A4

Opastusten ajanvaraukset
Jos opastuspaikassa on käytössä ajanvaraus, asiakkaat varaavat ajan ensisijaisesti opastuspaikan kautta.
Ajanvarausten kirjaaminen, hallinnoiminen ja jakaminen opastajille on helppoa selainpohjaisen ajanvaraustaulukon avulla (linkki Google sheets -tiedostoon). Taulukkoon merkitään varatut opastusajat ja kyseisen opastuspaikan opastajat näkevät varaustilanteen reaaliaikaisesti eikä tietoja tarvitse erikseen lähettää.
ENTER ry toimii rekisterin ylläpitäjänä. Tutustu lähiopastusten ajanvaraukseen liittyvään rekisteri- ja tietosuojaselosteen.
Ajanvarausflyerit muistutukseksi
Jotta oma opastusaika olisi helpompi muistaa, asiakkaalle kannattaa antaa muistilappu ajanvarauksen yhteydessä.
Asiakkaita on myös hyvä muistuttaa ajan perumisesta esteen sattuessa. Näin vapaaehtoinen ei saavu turhaan paikalle.


Opastustoiminnan markkinointi
Pelkkä nettimainonta ei riitä tavoittamaan kohderyhmäämme, vaikka läheisten kautta tietoa voidaan saada sitäkin kautta kulkemaan. Tehokkaimpia ovat mainokset ilmoitustauluilla ja paikallislehdissä, palveluohjausta ja puskaradiota unohtamatta.
Otamme kiitollisena vastaan kaiken mahdollisen avun opastusten markkinoinnissa, sillä teillä on paras tuntemus oman alueenne mediakanavista!
Mainokset
Enterin viestintäkoordinaattori tekee yleensä opastuspaikkaan tarvittavan mainoksen. Muuta markkinointia varten tarkoitetut opastuskuvat ja yhdistyksen logot ovat vapaasti käytettävissä. Lähde mainittava.
Viestintäkanavia
- Opastuspaikassa näkyvät mainokset
- Opastuspaikan www-sivut
- Facebook-sivut ja erilaiset ryhmät (asuinalue ym.)
- Seniorijärjestöt
- Seurakunnat
- Paikallislehdet (menovinkit, juttuvinkit)

Uusien opastuspaikkojen perustaminen
Avaamme uusia opastuspaikkoja mahdollisuuksien mukaan kentältä tulleiden toiveiden sekä vapaaehtoisten ehdotusten pohjalta. Uuden opastuspaikan avaamiseksi tarvitsemme yleensä 2-3 sitoutunutta vapaaehtoista.
Vakituisen opastuspaikan tulisi olla avoin kaikille senioreille. Suljetuille yhteisöille voi tiedustella yksittäistä opastus- tai tietoiskutilaisuutta.
Jos olet kiinnostunut saamaan Enterin vertaisopastusta omaan toimipisteeseesi, ota yhteyttä oman alueesi opastustoiminnan koordinaattoriin.
