Nordean ja Enterin yhteistyö laajentui - Enterin konttoriopastus osana Nordean yhteiskuntavastuutyötä
21.5.2025
Nordea ja ikäihmisten tietotekniikkayhdistys Enter ry ovat laajentaneet yhteistyötään digineuvonnan saralla. Tämä yhteistyö on osa Nordean laajempaa yhteiskuntavastuutyötä, jossa pankki panostaa aktiivisesti talous -ja yrittäjyystaitojen edistämiseen yhteiskunnassa.
Ikäihmisten tietotekniikkayhdistys Enter ry edistää ikäihmisten digiosallisuutta ja auttaa ikäihmisiä tietoteknisissä asioissa kädestä pitäen. Yhdistyksen vapaaehtoiset seniorit antavat henkilökohtaista digitukea toisille senioreille 20 paikkakunnalla Uudenmaan alueella.
Nordean ja Enter ry:n pitkään toiminut yhteistyö sai jatkoa syksyllä 2024 pilottihankkeella, jossa Enterin vertaisopastajat pitivät pop up -digineuvontapistettä Nordean Pasilan konttorissa. Pilottihankkeen aikana järjestettiin myös yhteistapaaminen, jossa Enterin edustajat kertoivat Nordean henkilökunnalle digiopastustoiminnastaan ja vastavuoroisesti Nordean edustajat esittelivät omaa toimintaansa Enterin väelle.
"Yhteiskuntavastuutyö on Nordealle erittäin tärkeää. Haluamme olla mukana rakentamassa kestävää tulevaisuutta ja tukea eri yhteisöjä. Yhteistyömme Enter ry:n kanssa on erinomainen esimerkki siitä, miten voimme yhdessä edistää digitaalista osallisuutta ja tukea ikäihmisten digiosaamista", kertoo Nordean yhteiskuntavastuupäällikkö Kati Kemell.
Onnistuneen pilotin seurauksena pop up -toimintaa laajennettiin vuonna 2025. Digineuvontapisteitä järjestettiin kevään aikana kolmessa eri konttorissa Helsingissä: Pasilassa, Hakaniemessä ja Senaatintorilla.
Enter ry:lle yhteistyö on tuonut mahdollisuuden kohdata erityisesti sellaisia senioreita, jotka tarvitsisivat tukea digiasioinnissa, mutta joita on haastava muutoin tavoittaa. Enter ry:n vapaaehtoiset Anna ja Pirkko olivat Senaatintorin pisteellä neuvomassa, ja he pitivät tilaisuutta palkitsevana: “On tärkeää kohdata ihminen kiireettömästi, kunnioittavasti ja lisätä toistemme toiveikkuutta digiongelmien ratkaisemisessa”.
"Tämä yhteistyö on meille äärimmäisen tärkeää: yhdessä meillä on mahdollisuus entistä paremmin palvella ikäihmisiä ja auttaa heitä pysymään mukana digimaailmassa”, summaavat Kemell ja Enterin toiminnanjohtaja Juulia Andersson.
Konttoriopastusta on tarkoitus jatkaa syksyllä, ja toimintaa laajennetaan hyvien kokemusten myötä myös Uudenmaan ulkopuolelle toisen yhdistystoimijan kanssa.
Lisätietoja:
Enter ry:n toiminnanjohtaja Juulia Andersson, juulia.andersson@entersenior.fi
Nordean yhteiskuntavastuupäällikkö Kati Kemell, kati.kemell@nordea.fi

.png)