Entersenior.fi -sivuston saavutettavuusseloste

päivitetty 10.6.2022

Saavutettavuudella tarkoitetaan, että verkkosivut ja niiden sisällöt ovat sellaisia, että kuka tahansa voisi niitä käyttää ja ymmärtää mitä niissä sanotaan.

Saavutettavuusvaatimukset digipalveluissa vastaavat fyysisen maailman esteettömyys- vaatimuksia.

Saavutettavuuden neljä periaatetta:

• Havaittavuus: tiedot ja käyttöliittymän osat on esitettävä käyttäjille tavoilla, jotka he voivat havaita.
  • Hallittavuus: käyttöliittymän osien ja navigoinnin on oltava hallittavia.
  • Ymmärrettävyys: tietojen ja käyttöliittymän toiminnan on oltava käsitettäviä.
  • Toimintavarmuus: sisällön on oltava riittävän toimintavarma, jotta hyvin erilaiset asiakassovellukset, mukaan lukien avustavat teknologiat, voivat tulkita sitä luotettavasti.

Tämä seloste liittyy nettisivuumme. Ikinörtti-blogillamme on oma selosteensa

Saavutettavuuden tila 10.6.2022

Verkkosivuston entersenior.fi saavutettavuus perustuu testausohjelmistolla suoritettuun testaukseen ja sen pohjalta laadittuuun saavutettavuusanalyysiin sekä itsearvioon.

Enter ry:n verkkosivusto ei ole kaikilta osin vaatimusten mukainen.

Sivuston puutteita

• Jokaisella sivulla yhdistyksen logo ja sen vieressä oleva tyhjä tila toimivat linkkinä etusivulle ja linkeistä puuttuu sisältö. Tämä johtuu käyttämästämme alustasta.
  • Uutiset- ja Tapahtumat -sivuilla hypätään yhden otsikkotason yli (otsikkotaso 2 puuttuu). Tämä johtuu käyttämästämme alustasta.
  • Uutiset-sivulla olevien kuvien ALT-tekstit eivät siirry etusivun uutisnostoihin. Tämä johtuu käyttämästämme alustasta.
  • Sivustolla on 23.9.2018 jälkeen julkaistuja toimisto-ohjelmien tiedostomuotoja, jotka eivät ole saavutettavia. Nämä tiedostot sijaitsevat pääosin sivuilla Enterin tietoiskut ja Oppaita eri tilanteisiin. Yhdistyksen useat vapaaehtoiset tuottavat paljon materiaalia erityisesti tietoiskujen oheistuotteena, joten yhdistykselle on kohtuuton rasite muokata kaikista saavutettavia.

Tämä saavutettavuusseloste päivitetään sitä mukaan, kun sivustoa kehitetään, vähintään kerran vuodessa.

Mikäli huomaat muita puutteita sivuston saavutettavuudessa, voit lähettää palautetta osoitteeseen info(at)entersenior.fi

Saavutettavuuden valvonta

Etelä-Suomen aluehallintovirasto valvoo saavutettavuusvaatimusten toteutumista. Jos et ole tyytyväinen Enteriltä saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään. Aluehallintoviraston yhteystiedot: www.saavutettavuusvaatimukset.fi/yhteystiedot/

Lisätietoa saavutettavuudesta