Tule vapaaehtoiseksi

Vapaaehtoisilla on Enterin toiminnassa merkittävä rooli.

Suurin osa vapaaehtoisista toimii tietotekniikan vertaisopastajina antaen henkilökohtaista opastusta laitteiden ja sähköisten palveluiden käytössä opastuspaikoissamme. Osa opastajista toimii myös etäopastajina puhelimitse.

Opastamisen lisäksi tai sijaan, on mahdollista olla monella muullakin tavalla mukana toiminnassamme. Lisätietoa alempana tällä sivulla kohdassa: Muu vapaaehtoistoiminta.

Enterista löytyy aktiivinen ja monipuolinen yhteisö
Opastuksissa kysytään neuvoja niin laitteen hallintaan kuin sovellusten hyödyntämiseen.

Enterin vertaisopastajien ja muiden vapaaehtoisten tulee olla Enter ry:n jäseniä. Jäsenmaksu on 30 € / vuosi. Liity jäseneksi.

Vapaaehtoiseksi tietotekniikan vertaisopastajaksi

Vertaisopastus on maksutonta opastusta seniorilta seniorille. Se on antoisa vapaaehtoistyö ja harrastus, jossa tapaa aktiivisia ikätovereita. Samalla kun auttaa toisia, pysyy itsekin mukana tietotekniikan kehityksessä.

Toimintaamme voi tulla mukaan pitkin vuotta. Opastaminen ei edellytä syvällistä tekniikan osaamista. Tietokoneen, tabletin tai kännykän käytön perustaidot sekä auttavainen ja innostunut mieli riittävät.

Uusi opastaja käy vapaaehtoistyön koordinaattorin kanssa läpi henkilökohtaisen perehdytyskeskustelun, jossa käydään läpi opastustoiminnan käytänteitä. Opastusvarmuutta voi saada tutustumalla opastuspaikkaan tai opastamalla yhdessä kokeneemman vapaaehtoisen kanssa.

Enter tukee vapaaehtoisiaan myös järjestämällä säännöllisesti erilaisia tietoiskuja ja tilaisuuksia, jotka edistävät opastajien osaamista sekä keskinäistä vertaistukea.

Jos vapaaehtoistyö tietotekniikkaopastajana kiinnostaa, ota yhteyttä oman alueesi vapaaehtoistoiminnan koordinaattoriin. Työntekijöiden yhteystiedot

Muu vapaaehtoistoiminta Enterissä

Vapaaehtoisilla on monia muitakin tärkeitä tehtäviä Enterin toiminnassa:

• Tietoiskujen pitäminen ja toiminnan esittely erilaisissa tilaisuuksissa
  • Somelähettiläänä toimiminen
  • Viestinnän ja videoviestinnän suunnitteleminen ja toteuttaminen
  • Tuotanto Ikinörtti-kanavalle: tekstejä, videoita, tehtäviä ym. Ikinörtti kaipaa myös toimittajia, jotka voisivat käydä tekemässä mm. henkilöhaastatteluja ja juttuja Enterin opastuspaikoista.
  • Retkien järjestäminen osana Enterin jäsentoimintaryhmää
  • Opastustoiminnan ja koulutuksen suunnittelu osana toimintaryhmiä

Miten sinä haluaisit osallistua? Voit lähettää ehdotuksesi sähköpostiin info(a)entersenior.fi

Jäsenretki Amos Rexiin. Kuva: Salme Hanski, jäsentoimintaryhmä