Yhteistyö

ENTER ry tekee yhteistyötä toiminta-alueensa monien toimijoiden kanssa. Yhdistyksellä ei ole omia opastuspaikkoja vaan kaikki opastuksemme tapahtuvat muiden tiloissa, kuten kirjastoissa, palvelukeskuksissa ja palvelutaloissa.

Jaamme mielellämme myös osaamista monien toimijoiden kanssa. Yksin kannattaa tehdä harvaa asiaa!

Ikäihmisten tietotekniikkayhdistykset

Jaamme osaamista muiden Suomen ikäihmisten tietotekniikkayhdistysten kanssa. Järjestämme kukin vuorollamme myös yhteisiä vertaisopastajien syystapaamisia vapaaehtoisillemme.

- Mukanetti ry (Tampereen alue)
Savonetti ry (Pohjois-Savo)
- Joen Severi ry (Pohjois-Karjala)

Muut järjestötoimijat (ja toiminnot)

Verkostoidumme muiden ikäihmisille tietotekniikkaopastusta tarjoavien järjestöjen kanssa. Kehitämme senioreiden digiopastamista yhdessä entistä paremmaksi, tehokkaasti ja kattavammaksi. Jaamme osaamista ja viestimme yhteistyössä.

- Vanhustyön keskusliitto ry: SeniorSurf
- Vanhus- ja lähimmäistyö ry: Ikäteknologiakeskus
- Eläkeliitto ry: Netikäs-projekti
- Eläkkeensaajien keskusliitto ry: Verkosta virtaa
- Eläkeläiset ry: Verkko ja vempaimet hallintaan
- Hely ry: SenioriVerkko
- Kalliolan Setlementti ry
- Kehitysvammaliitto: Tikas
- Keski-Uudenmaan Yhdistysverkosto ry
- Apuomena ry
- Elämänlaatu ry

Teemme yhteistyötä myös monien muiden toimijoiden kanssa

Teemme yhteistyötä yritysten ja kunnallisten toimijoiden kanssa. Toimimme yhdessä sekä kansalaisopistojen että kirjastojen kanssa. Olemme yhteistyössä myös oppilaitosten kanssa sekä Ylen kanssa.

- Helsingin työväenopisto
- Omnian Sähköisen asioinnin ABC-hanke
- Haaga-Helia
Nordea
- OP
- toiminta-alueen kunnat ja kaupungit
- Ylen digitreenit

Työryhmät ja vaikuttaminen

ENTER ry:n vaikuttamistyön lähtökohtana on aina ikäihmisten käyttötaidot (ja niiden kehittäminen) tietotekniikassa ja mahdollisuus osallistua yhteiskuntaan digitaalisesti. Pyrimme pitämään ilman muuta myös niiden puolia, jotka eivät syystä tai toisesta pysty asioitaan hoitamaan sähköisesti. Yhdistys tarjoaa käytännön kokemuksia ikäihmisistä tietotekniikan parissa sekä tietoa tietotekniikan opastamisen käytännön edellytyksistä.

Olemme mukana omalla asiantuntemuksellamme ainakin näissä verkostoissa:

• Digi arkeen -neuvottelukunta - Valtiovarainministeriö
    (Lisätietoa: http://vm.fi/digi-arkeen-neuvottelukunta)
  • Digiosaamisen vahvistamisen projektiryhmä - Helsingin kaupunki (verkosto helsinkiläisille toimijoille, jotka tukevat kuntalaisia tietotekniikan käytössä)
  • Vantaan Verkkotukiverkosto - Vantaan kaupunki (verkosto vantaalaisille toimijolle, jotka tukevat kuntalaisia tietotekniikan käytössä)
  • SeniorSurf-päivän työryhmä - Vanhustyön keskusliitto (Valtakunnallista SeniorSurf-päivää suunnitteleva työryhmä)
  • Järjestöjen Digiverkosto - Valli ry
  • tiivis yhteistyö järjestöjen kanssa, jotka toimivat ikäihmisten tietotekniikkataitojen puolesta.
    (Yhteistyöverkosto, jonka kanssa voitimme vuonna 2017 Demokratiapalkinnon)

Lisäksi olemme kuulolla myös Design for All -verkostossa sekä monissa alueemme Valikko-ryhmissä, eli vapaaehtoistoiminnan koordinaattoreiden verkostoissa.